Wolt logo

Wolt Partner app i algoritam, na koji se način dodjeljuju zadaci?

Tražite li podršku da vam dodijeli dostave?

Jeste li se zapitali kako algoritam uistinu funkcionira odnosno zašto i kako se ponaša ujutro ili petkom navečer? Ovdje možete pročitati više o samom algoritmu i načinu na koji dodjeljuje dostave. Ovo je vrlo bitna i kompleksna tema za koju smo zaprimili veliki broj vaših upita te smo odlučili pobliže objasniti kako sustav funkcionira.

Sve Wolt narudžbe se dodjeljuju putem algoritma. Algoritam je podešen na način da dostave dodjeljuje na optimalan i najučinkovitiji mogući način procjenjujući pritom više faktora, što znači da od podrške nije moguće dobiti narudžbu. Ručno dodjeljivanje i/ili povezivanje narudžbi od strane podrške bi bilo neizvedivo, neefikasno obzirom na kompleksnost i broj zadataka.

Faktori koje sustav uzima u obzir:

  • Adresa restorana iz kojeg je naručeno
  • Adresa dostave narudžbe
  • Lokacije partner dostavljača i tipovi vozila
  • Prihvaća li partner dostavljač zadatak ili ne
  • Radi li se o specifičnoj dostavi (velika narudžba/gotovinska narudžba)

Kada algoritam procjeni sve spomenute faktore, tada bira najpogodnijeg partner dostavljača kojem će dodijeliti dostavu.

Rizik i pristranost

Ljudski nadzor

Algoritmi u Wolt-u kontinuirano se održavaju i ažuriraju kako bi se osiguralo da rade ispravno. Naš tim za podršku može pomoći  partner dostavljačima, restoranima, trgovinama i korisnicima ukoliko nešto iskrsne tijekom dostave.

Nediskriminacija

Woltovi algoritmi ne obrađuju niti koriste osobne podatke koji bi bili identificirani kao potencijalni izvori diskriminacije protiv ljudi na koje utječe automatizirani proces. Zapravo, ne prikupljamo nikakve podatke o spolu, seksualnoj orijentaciji, rasnom ili etničkom podrijetlu, nacionalnom podrijetlu, vjerskoj pripadnosti ili invaliditetu.

Što to znači u praksi?

Kao što ste mogli primijetiti, algoritam će kreirati povezane dostave, što znači da ćete dostavljati više od jedne dostave u isto vrijeme ukoliko ste se odlučili na takav način dostavljanja. To je jedan od glavnih razloga zašto vi ispred restorana čekate narudžbu dok drugi kolege prikupljaju dostave dok vama ne zvoni zadatak. Vrlo je moguće da taj kolega ima više zadataka, dok ste vi odradili jedan.

Zašto Wolt koristi takav algoritam?

Bez povezivanja narudžbi na takav način, vi ne biste odrađivali duplo ili trostruko više narudžbi za vrijeme peak sati. To znači kada ste u procesu same dostave prema korisniku, algoritam traži postoji li i druga narudžba koja ide u istom pravcu. Razumijemo da će vam se nekada činiti nelogična dostava, ali vjerujte da ste u tom trenutku vi najbolja opcija za taj zadatak.

Također ukoliko bi vam stigao zadatak koji je već u kašnjenju to se najčešće događa jer su ostali partner dostavljači odlučili odbiti taj zadatak, potrebno je čim prije započeti zadatak te krenuti prema restoranu/trgovini, korisnička podrška će svakako voditi računa da obavijesti i restoran i korisnika o eventualnom kašnjenju.

U Woltu kontinuirano radimo na unapređenju algoritma i sustava kako bi ga učinili što boljim i pametnijim. Zato su nam vrlo važne vaše povratne informacije koje prikupljamo i  procjenjujemo koji su idući koraci u poboljšanju sustava. Kada dođe vrijeme za ispuniti kvartalnu anketu, molimo da se odazovete i obrazložite svoje prijedloge za poboljšanje.

 

Nadamo se da ste uspjeli dobiti bolji uvid kompleksan sustav dodjeljivanja zadataka te da smo uspjeli odgovoriti na neka od vaših pitanja.

Tino

Tino

from the Support team